Uusi toiminnan­ohjaus­järjestelmä toi tehoa Termexin liiketoimintaan

Vuonna 2016 aloitimme yhteistyön pitkän linjan suomalaisen perheyrityksen Termexin kanssa. Termex on vuonna 1988 perustettu selluvillan tuotantoon erikoistunut yritys.

Tuotannon lisäksi Termexillä on laaja myyjien ja urakoitsijoiden verkosto, jonka avulla he pystyvät tarjoamaan asiakkaidensa tarpeisiin räätälöidyt eristevillan asennuspalvelut kattavasti koko Suomen alueelle.

Termexin selluvilla on ekologisesti kestävä materiaali, jota käytetään puhallettavana lämpöeristeenä niin uudisrakennuksissa kuin vanhojen rakennusten lisäeristyksiin.

 

Mitä teimme?

Yhteistyön lähtökohtana oli tehostaa Termexin toimintaa ja heidän oman palvelukokonaisuutensa hallintaa uudella toiminnanohjausjärjestelmällä. Heillä oli ennen käytössään isomman ohjelmistotalon järjestelmä, joka oli suunniteltu toimimaan yleistasolla erilaisissa yrityksissä.

”Vanhaa järjestelmää ei oltu rakennettu suoraan meidän tarpeisiimme, ja tästä koitui tiettyjä haasteita. Suurin ongelma oli mobiilikäytettävyys”, Termexin kehitys- ja markkinointijohtaja Pasi Typpö taustoittaa.

Tässä kohtaa me astuimme mukaan kuvioihin. Vanha järjestelmä päätettiin korvata kokonaan uudella, Termexin tarpeisiin räätälöidyllä ohjelmistolla, joka palvelee parhaiten juuri heidän toimintaansa.

Uudella järjestelmällä koko tapahtumaketju myynnistä asennukseen ja laskutukseen toimii nopeasti ja tehokkaasti – myös mobiililaitteilla:

  1. myyntitapahtuman jälkeen myyjä kirjaa kaupat järjestelmään
  2. järjestelmä välittää tiedon asentajille
  3. asennuksen jälkeen järjestelmä toimittaa tiedot tehdystä työstä laskutukseen

Uuden järjestelmän suurimmat hyödyt ovat sen nopeus ja vaivattomuus, sillä se yhdistää eri toimintaprosessin vaiheet ja tekijät saumattomasti yhdeksi kokonaisuudeksi. Tieto järjestelmän sisällä liikkuu reaaliajassa, joten se mahdollistaa lisäksi toiminnan tarkan seuraamisen projektin jokaisessa vaiheessa.

Aina asiakas edellä

Termexin käännyttyä Reasonin puoleen loppuvuodesta 2016, yhteinen sävel löytyi nopeasti.

”Haastattelimme työn toteuttamiseen 3-4 kandidaattia, ja Reasonin (silloin vielä Korpimedia) kanssa kohtasi erityisesti asiakaslähtöisyys, ongelmanratkaisukeskeisyys ja kustannustehokkuus”, Typpö summaa.

”Tavoitteet määriteltiin tarkasti, jonka jälkeen saimme jo ensimmäisen testiversion hämmästyttävän käyttökelpoiseksi. Vanhan ohjelmiston haasteiden vuoksi tiesimme tarkkaan, mitä uudelta järjestelmältä halusimme. Ja mehän saimme juuri sitä mitä halusimme, jolloin uuteen järjestelmään siirtyminen koettiinkin helpoksi ja vaivattomaksi.”

Yhteistyömme jatkuu myös tulevaisuudessa, sillä toiminnanohjausjärjestelmää kehitetään käyttökokemusten perusteella jatkuvasti. Termexin liiketoiminnan kansainvälistymisen myötä myös uusia kieliversioita on kehitteillä.

 

Onko teilläkin suunnitteilla uusi toiminnan­ohjaus­järjestelmä?

 

Soita Mikalle!

tai täytä oheinen lomake

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Liity postituslistallemme!

Emme spämmää 😉

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.